onsdag 5 juli 2017

OECD-handbok om innovativa lärmiljöer

CC BY-NC-ND 3.0 IGO by OECD
Hur bygger vi fysiska och digitala lärmiljöer så att de främjar lärande? Hur tar vi reda på om digitala verktyg och prylar verkligen bidrar till lärandet? OECD har publicerat en guide till innovativa lärmiljöer som svarar på dessa frågor, OECD Handbook for Innovative Learning Environments.

Boken delas upp i följande kapitel med både teoreti och praktiska exempel:
  • The principles of learning to design learning environments
  • The OECD “7+3” framework for innovative learning environments
  • Learning leadership and evaluative thinking
  • Transformation and change in learning ecosystems
Enligt Andreas Schleicher, OECD Director for Education and Skills:

- If there has been one lesson learnt about innovating education, it is that teachers, schools and local administrators should not just be involved in the implementation of educational change but they should have a central role in its design.
 
Referens
OECD (2017), The OECD Handbook for Innovative Learning Environments, OECD, Publishing, Paris, http://dx.doi.org/9789264277274-en.

Inga kommentarer: